Thursday 29 November 2012

Penyakit Psoriasis




Psoriasis adalah satu keadaan kulit meradang yang kelihatan berwarna merah disebabkan oleh pembaharuan sel-sel kulit yang abnormal (terlalu pantas), iaitu empat kali lebih cepat berbanding kulit normal. Ia juga disebabkan oleh pertambahan b
ilangan saluran darah kecil yang membesar pada kulit yang menyebabkan penebalan kulit dan seterusnya pengupingan.

Psoriasis kelihatan sebagai tompok-tompok kulit berwarna merah yang diliputi oleh kuping-kuping yang mengelupas. Mana-mana bahagian badan boleh mengalaminya. Termasuk di bahagian yang sering terlibat seperti siku, lutut, dan kulit kepala. Psoriasis tidak berjangkit. Bahkan ianya tidak boleh merebak kepada orang lain. Penyakit ini juga tidak disebabkan oleh tahap kebersihan yang rendah. Tetapi disebabkan faktor genetik dan persekitaran.

Tekanan fizikal dan emosi, jangkitan kerongkong, flu, sebilangan jenis ubat-ubatan (sebagai contoh hormon steroid, sesetengah anthihipertensif) mungkin menjadikan Psoriasis lebih teruk.

Cara rawatan, In shaa Allah Refine Beauty dapat membantu dengan pengambilan secara konsisten. Buktinya: seorang pesakit dan pelanggan kami beransur pulih selepas 4 hari minum RB. Berkesan !!!

No comments:

Post a Comment